Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yabancı dil eğitiminde yıllardır uygulanan “gramer odaklı test sistemi”nin öğrencileri yabancı dil öğrenmekten soğuttuğunu belirterek, “Bu mantığı değiştirmemiz gerekiyor” dedi.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yabancı dil eğitiminde köklü bir değişime gidileceğini belirterek, gramer odaklı test sisteminin artık terk edileceğini açıkladı.
Bakan Tekin, Ankara’nın Kızılcahamam ilçesinde düzenlenen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce Öğretim Programı Eğitici Eğitimi Kursu’na katıldı. 64 ilden öğretmenlerin katıldığı 4 günlük eğitimde, yeni İngilizce öğretim programı tanıtıldı.
“Gramer ezberine dayalı sistem yabancı dil öğretmiyor”
Öğrencilerin yıllarca sınavlarda, ortalama bir İngiliz vatandaşının dahi bilmediği gramer kurallarıyla test edildiğini söyleyen Tekin, şöyle konuştu:
“Bizim çocuklara ne öğreteceğimizle ilgili bir sorunumuz var. Yıllarca test sınavlarında gramatik detaylar sorduk, buna da dil öğretmek dedik. Bu mantığı değiştirmemiz lazım. Ölçme-değerlendirme sistemimiz de günlük hayattan kopuk. Çocuklarımız bu yüzden yabancı dil öğrenmekten korkuyor.”
“Ana dil becerisi güçlenmeden yabancı dil öğrenilemez”
Ana dilin önemine dikkat çeken Tekin, Türkçe ve edebiyat derslerinin geçme notunun 70’e çıkarıldığını ve ölçme sisteminin dört temel beceri üzerine kurulduğunu hatırlattı.
“Çocuklarımız 300-500 kelimeyle Türkçe konuşurken, onlardan 2 bin kelimeyle yabancı dil konuşmalarını bekliyoruz. Önce ana dil becerilerini geliştirmeliyiz. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, yabancı dil eğitimindeki eksiklikleri giderecek şekilde revize edildi” dedi.