Dolar 41,9771
Euro 48,8668
Altın 5.581,04
BİST 10.608,26
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22 °C
Hafif Yağmurlu

Okula dönüşte çocukların kaygıları artıyor

08.09.2025
24
A+
A-

Klinik Psikolog Müge Olgun, okula uyum sürecinde çocuklarda kaygı, okul reddi ve uyum sorunlarının görülebileceğini belirterek, ebeveyn ve öğretmen iş birliğinin kritik rol oynadığını vurguladı.

Okula dönüşte çocukların kaygıları artıyor

Uzmanından okula uyum süreci uyarısı: Çocuklarda kaygı ve okul reddi görülebilir

Klinik Psikolog Müge Olgun, okulun ilk günlerinde çocukların kaygı yaşayabileceğini belirterek, “Aile ve öğretmen iş birliği ile süreç kolaylaşır. Ebeveynler sevgi dolu ama sınır koyan bir yaklaşım sergilemeli” dedi.

İSTANBUL, – Uzun bir yaz tatilinin ardından okula dönüşün bazı çocuklarda kaygı ve uyum sorunlarına yol açabileceğini söyleyen VM Medical Park Pendik Hastanesi’nden Klinik Psikolog Müge Olgun, ebeveynlere ve öğretmenlere önemli tavsiyelerde bulundu.

‘Uyum süreci her çocukta farklı’

Olgun, okulun düzenli ve disiplinli bir hayat temposuna geri dönüş anlamına geldiğini vurgulayarak, “Özellikle oyun ve eğlenceye düşkün çocuklar daha fazla zorlanabilir. Anasınıfı ve 1’inci sınıf öğrencileri ebeveynlerinden ayrıldıkları için kaygı yaşayabilir. Bu süreçte öğretmen ve ebeveyn iş birliği önemlidir” dedi.

Şehir ya da okul değişikliği yaşayan çocukların da uyum sürecinde zorlanabileceğini belirten Olgun, “Yaşıtları sosyal gruplar oluşturmuşken yeni bir çocuğun katılması güç olabilir. Ancak aile ve öğretmen desteğiyle bu aşılabilir” diye konuştu.

‘İlk kez başlayan çocuklarda yoğun kaygı olabilir’

Okula ilk kez başlayacak çocuklarda “terk edilme” ve “arkadaş bulamama” korkularının öne çıktığını dile getiren Olgun, mutsuz yüz ifadesi, öfkeli tutumlar, sebepsiz bedensel şikayetler ve okula gitmek istememenin uyum sorunlarının işareti olabileceğini söyledi.

‘Okul reddi her zaman sorun değil’

Olgun, çocukların okula gitmek istememesinin farklı nedenleri olabileceğini belirterek, “Okul reddi kimi zaman çocuğun gayret göstermeden hayatını sürdürme isteği olabilir. Kimi zaman da zorbalık ya da dışlanma gibi olumsuzluklardan kaynaklanabilir. Bu nedenle ayrımı yapabilmek için uzmana danışmak gerekir” dedi.

‘Ebeveynlerin rolü çok büyük’

Ebeveynlerin çocuklarını doğru bilgilendirmesinin önemine dikkat çeken Olgun, “Çocuğun gün sonunda ailesiyle buluşacağını bilmesi kaygısını azaltır. Gerektiğinde öğretmen izniyle kısa süre ebeveyn çocuğa eşlik edebilir. Ancak aşırı koruyucu ya da baskıcı tutum uyumu zorlaştırır. Koşulsuz sevgi ile sınır koyma arasında denge kurulmalı” ifadelerini kullandı.

‘Öğretmen tutumu belirleyici’

Öğretmenlerin de uyum sürecinde kritik bir rol üstlendiğini söyleyen Olgun, “Şefkatli ve adaletli bir öğretmen, çocukta güven duygusunu artırır ve kaygıyı azaltır” dedi.

‘Okulu sevdirmek için öneriler’

Olgun, uyum sürecine destek için şu önerileri paylaştı:

  • Okul başlamadan önce uyku ve yemek saatleri okul düzenine göre ayarlanmalı.
  • Çocuğa okulun oyun, arkadaşlık ve öğrenme fırsatları anlatılmalı.
  • Gün sonunda çocuğun anlattıkları dikkatle dinlenmeli.
  • Uyum sorunları uzarsa mutlaka uzman desteği alınmalı.

Kaynak: DHA

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.