Türkiye Garanti Bankası A.Ş. (Garanti BBVA), 31 Mart 2025 tarihli konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Banka, yılın ilk üç ayında 25 milyar 398 milyon 699 bin TL net kâr elde etti. Toplam aktif büyüklük 3 trilyon 498 milyar TL’ye ulaşırken, ekonomiye sağlanan toplam nakdi ve gayri nakdi kredi desteği ise 2 trilyon 602 milyar TL olarak gerçekleşti.
Bankanın fonlama kaynakları içinde müşteri mevduatları yüzde 73’lük payla en büyük kalemi oluşturdu. Mevduat tabanı, 2025’in ilk çeyreğinde yüzde 21,4 oranında artarak 2 trilyon 545 milyar TL seviyesine yükseldi. Garanti BBVA’nın sermaye yeterlilik oranı yüzde 16,2; özkaynak kârlılığı yüzde 30,5; aktif kârlılığı ise yüzde 3,2 seviyelerinde gerçekleşti.
Mahmut Akten: “Makroekonomik Görünüm Dengeleniyor”
Garanti BBVA Genel Müdürü Mahmut Akten, 2025’e dengeli bir makroekonomik görünümle girildiğini belirterek, “Mart ayındaki iç ve dış gelişmeler volatiliteyi artırsa da Merkez Bankası’nın sıkı para politikası bu süreçte dengeleyici rol oynuyor” dedi.
Akten, “TL kredilerde tüketici ve KOBİ segmentlerinde özel bankalar arasında pazar payı kazandık. Hem TL hem de yabancı para mevduatlarda pazar payımızı artırdık. Bu başarı; dijital gücümüz, müşteri deneyimine verdiğimiz önem ve ilişki bankacılığı yaklaşımımızın bir sonucudur” diye konuştu.
Mobil Bankacılıkta 17 Milyona Yakın Aktif Kullanıcı
Bankanın dijitalleşme vizyonuna da değinen Akten, 17 milyona yaklaşan aktif mobil müşteriyle Türkiye’nin en çok tercih edilen mobil bankacılık uygulamalarından birine sahip olduklarını söyledi. Garanti BBVA Mobil’in yenilenen tasarımı sayesinde kullanıcıların finansal işlemlerini daha kolay ve hızlı şekilde gerçekleştirebildiğini belirtti.
Yapay zekâ destekli sanal asistan “Ugi”nin de büyük dil modelleriyle (LLM) geliştirildiğini belirten Akten, “Ugi artık sadece standart yanıtlar vermiyor; kişiye özel, hiper-kişiselleştirilmiş çözümler sunarak adeta kişisel bir finans asistanı gibi çalışıyor” dedi.
“Sürdürülebilir Güçlü Büyüme” Stratejisiyle Yol Haritası Belirlendi
Garanti BBVA, 2025 stratejik önceliklerini dört ana başlık altında topladı: Sürdürülebilir Güçlü Büyüme, En İyi Müşteri Deneyimi, Sürdürülebilirlik ve Çalışanlar. Akten, “Güçlü sermaye yapımızla Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamaya devam edeceğiz. Bu sonuçlara ulaşmamızda emeği geçen tüm ekip arkadaşlarıma ve bize güvenen müşterilerimize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.