224 km uzunluğundaki Kars – Dilucu Demiryolu Projesi, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz bağlantı sağlayarak ticaret ve lojistikte devrim yaratacak.
Kalyon İnşaat, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz bağlantı sağlayacak ve Zengezur Koridoru’nun stratejik bir parçası olan Kars – Iğdır – Aralık – Dilucu Yüksek Standartlı Demiryolu Projesini başlattığını duyurdu. 224 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattı, Türkiye’nin doğusunu uluslararası ticaretin merkezine bağlayacak.
Geçtiğimiz günlerde temeli atılan proje ile mevcut 18 günlük transit süresinin 12 güne düşeceği, yılda 15 milyon ton yük ve 5,5 milyon yolcu taşıma kapasitesi ile lojistik sektöre büyük ivme kazandıracağı açıklandı. Projenin tamamı sinyalli, elektrikli ve çift hatlı olarak inşa edilecek.
Türkiye’nin Ticaret ve Lojistik Gücüne Katkı
Kalyon İnşaat’tan yapılan açıklamada, demiryolunun ticaret hızını artıracağı, maliyetleri düşüreceği ve bölgesel kalkınmayı destekleyeceği vurgulandı. Projenin ayrıca 10 bin kişilik istihdam yaratacağı ve cari açığın azaltılmasına katkı sağlayacağı ifade edildi.
Türkiye’nin 600 milyar doları aşan dış ticaretinde demiryolu taşımacılığının payı yüzde 1’in altında bulunuyor. Kars – Dilucu hattı ile bu oranın yüzde 4 seviyelerine çıkarılması hedefleniyor. Ayrıca navlun giderlerinde milyarlarca dolarlık tasarruf sağlanması öngörülüyor.
Çevresel Sürdürülebilirlik Ön Planda
Proje, yıllık yaklaşık 500 bin ton karbon emisyonunu azaltacak. Elektrifikasyona dayalı hat sayesinde azot oksit ve kükürt oksit salınımı düşecek, şehirlerde hava kalitesi iyileşecek. Çevre dostu yaklaşımıyla proje, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile de uyumlu olacak.
Murathan Kalyoncu: “Türkiye’nin Küresel Gücüne Katkı Sağlıyoruz”
Kalyon İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Murathan Kalyoncu, projenin yalnızca Türkiye’ye değil, bölgeye de büyük katkılar sunacağını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Zengezur Koridoru kapsamında hayata geçirdiğimiz bu proje, Türkiye-Azerbaycan arasındaki bağları güçlendirecek, bölgesel barışı ve ekonomik iş birliğini destekleyecek. 2,4 milyar Euro değerindeki yeşil finansman desteğiyle, çevreye duyarlı ve geleceğe miras eserler ortaya koymaktan gurur duyuyoruz.”
Projenin Detayları
- Uzunluk: 224 km
- İstasyon: 7 (Subatan, Digor, Tuzluca, Iğdır, Karakoyunlu, Aralık, Dilucu)
- Altyapı: 480 menfez, 144 altgeçit, 27 üstgeçit, 10 köprü, 3 viyadük, 19 aç-kapa tünel, 5 tünel, 6 makas sahası
- Bağlantılar: Azerbaycan’da yapımı süren 110,4 km demiryolu ve 104 km otoyol ile entegre
Bu dev proje, Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasında lojistik köprü olma hedefine önemli katkı sunacak. (DHA)

