TÜİK verilerine göre, 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı 2024’te yüzde 88,8 iken 2025’te yüzde 90,9 oldu; e-devlet ve e-ticaret kullanımında artış gözlendi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2025 yılına ilişkin Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarını açıkladı. Verilere göre, 16-74 yaş grubundaki bireylerde internet kullanım oranı 2024’te yüzde 88,8 iken 2025’te yüzde 90,9’a yükseldi.
Cinsiyete göre dağılımda erkeklerin internet kullanım oranı yüzde 93,6, kadınların ise yüzde 88,2 olarak kaydedildi. Son 12 ayda kamu hizmetlerinden internet üzerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 76,1 oldu; erkeklerde bu oran yüzde 82,8, kadınlarda ise yüzde 69,5 olarak gerçekleşti.
E-devlet hizmetleri kullanımında yaş grubu farkları öne çıktı. En yüksek kullanım yüzde 92,8 ile 25-34 yaş grubunda, en düşük kullanım ise yüzde 29,6 ile 65-74 yaş grubunda görüldü. Kullanım amaçları arasında kişisel bilgilere erişim yüzde 68,5, randevu alma ve rezervasyon işlemleri yüzde 53,6, kamu web sitelerinden bilgi edinme ise yüzde 46,4 pay aldı.
Online Alışveriş ve E-Ticaret Artışı
Son 12 ayda internet üzerinden mal veya hizmet satın alan bireylerin oranı 2024’te yüzde 51,7 iken 2025’te yüzde 55,7’ye yükseldi. Erkeklerde bu oran yüzde 59,1, kadınlarda yüzde 52,3 oldu. Bu alışverişlerin yüzde 42,3’ü 2025 yılının ilk üç ayında gerçekleşti.
E-öğrenme faaliyetlerinde de artış gözlendi; internet üzerinden eğitim veya mesleki öğrenme faaliyetinde bulunanların oranı 2025’te yüzde 17,7’ye yükseldi.
En Çok Kullanılan Uygulamalar
Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarında WhatsApp yüzde 88,6, YouTube yüzde 72,9, Instagram yüzde 68,1 ile ilk üç sırayı aldı. Erkeklerin kullanım oranları WhatsApp yüzde 91,3, YouTube yüzde 75,7, Instagram yüzde 68,7; kadınlarda ise WhatsApp yüzde 85,9, YouTube yüzde 70,1, Instagram yüzde 67,4 olarak ölçüldü.
E-Ticaret Sorunları ve Elektronik Kimlik Kullanımı
Son üç ayda e-ticaret yapanların yüzde 29’u teslimat gecikmesi, yanlış veya hasarlı ürün teslimi gibi sorunlarla karşılaştı. Ayrıca internet kullanıcılarının yüzde 15,6’sı elektronik kimlik ile çevrim içi hizmetlere erişti, erkeklerde bu oran yüzde 18, kadınlarda yüzde 13,3 olarak kaydedildi.(DHA)