DOLAR

41,9914$% 0,25

EURO

48,7478% 0,46

STERLİN

55,9451£% 0,26

GRAM ALTIN

5.562,02%-0,19

ONS

4.115,45%-0,26

BİST100

10.608,26%0,54

BİTCOİN

4648229฿%2.24226

Sabah Vakti a 02:00
İstanbul KAPALI 22°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Antalya’da 1941 Yılında Batan Fransız Gemisinin Maketi Yapıldı

Antalya Kaleiçi açıklarında 1941 yılında batan Fransız bandıralı ‘Saint Didier’ gemisinin maketini yapan dalış eğitmeni Hakan Erdön, “Gençler tarihimizi bilsin, gelecek nesillere kalsın istiyorum” dedi.

Antalyalı su altı eğitmeni ve rehber Hakan Erdön, 2. Dünya Savaşı sırasında Antalya Kaleiçi açıklarında İngiliz savaş uçakları tarafından batırılan Fransız bandıralı ‘Saint Didier’ adlı geminin maketini yaparak su altı tarihine katkıda bulundu. 1989 yılında ilk kez batığa dalış yaptığını belirten Erdön, geminin 4 Temmuz 1941 tarihinde Kaleiçi Limanı’nın 500 metre açığında battığını söyledi. Gemi batığında bulunan 280 mürettebattan 275’inin kurtarıldığını, 5’inin ise yaşamını yitirdiğini belirterek, olayın Antalya tarihine önemli bir iz bıraktığını vurguladı.

84 Yıldır Su Altında Duruyor

Hakan Erdön, ‘Saint Didier’ gemisinin Fransa’dan yola çıkıp Selanik’te askeri mühimmat yükledikten sonra Lübnan-Suriye hattına ilerlerken Kıbrıs’tan kalkan İngiliz savaş uçaklarının saldırısına uğradığını belirtti. Geminin aldığı hasar sonrası Antalya Limanı’na sığınmak istediğini ancak Türkiye’nin 2. Dünya Savaşı’na taraf olmaması nedeniyle kabul edilmediğini ifade etti. Geminin batığı, Kaleiçi Yat Limanı’na 500 metre mesafede ve 19-30 metre derinlik arasında yer alıyor. Batığın üzerine yerleştirilen şamandıra, 84 yıldır bu su altı mirasının bir hatırlatıcısı olarak duruyor.

1989’dan Günümüze: Dalışlar ve Maket Yapımı

Hakan Erdön, batığa ilk dalışını 1989 yılında gerçekleştirdiğini ve geminin balıkçı ağlarıyla kaplı olduğunu söyledi. Sonraki yıllarda, turizmle birlikte yapılan temizlikler sayesinde batık daha net bir şekilde görülebilir hale geldi. Batığın birebir maketini yapabilmek için Erdön, yıllarca dalışlar yaptı ve modelini yapmak için doğadan topladığı malzemeleri kullandı. İlk maketini 2 yılda tamamlayan Erdön, ikinci modelini ise 2 ayda bitirdi.

Gelecek Nesillere Miras Bırakma Amacı

Yaptığı maketleri Antalya’da sergilemeyi ve bir su altı müzesine bağışlamayı amaçlayan Hakan Erdön, “Antalya’nın su altı tarihine ışık tutmak istiyorum. Bu batık, sadece bir gemi değil, Antalya’nın savaş dışında kalmasına rağmen yaşadığı önemli bir andır. Gençler tarihimizi bilsin, gelecek nesillere kalsın” dedi. İlk modelini ise Antalya Konyaaltı Sualtı Sporları Kulübü ve Antalya Yunus Sualtı Dalış Merkezi’ne bağışladı.

Erdön, bu maketlerin, yerli ve yabancı turistlere dalışla ilgili bilgi verebilmesi için kullanılacağını belirtti.

 

 

 

 

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

TUSAŞ, bağışçısı İsmet Bilgin’i tesislerinde ağırladı

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

chicago-heating-repair.com deneme bonusu verabetgiris.co verabettgiris.com