DOLAR

40,2601$% 0.13

EURO

46,7458% 0.13

STERLİN

53,9601£% 0.23

GRAM ALTIN

4.316,24%0,46

ONS

3.337,10%0,40

BİST100

10.205,56%-0,19

Sabah Vakti a 02:00
İstanbul AÇIK 31°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Bakan Uraloğlu: Türkiye, 21 ülkeye doğrudan bağlanıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin merkezinde yer aldığı Orta Koridor’un küresel ticaretin omurgası haline geldiğini belirtti: “Bu güzergâh sadece ülkemiz için değil, tüm bölge için stratejik öneme sahip.”

ANKARA – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki stratejik konumunu güçlendiren Orta Koridor ile ilgili yazılı bir açıklama yaptı. Uraloğlu, Asya ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında denizyoluna göre 2 kat daha hızlı, havayoluna göre 4 kat daha ekonomik olan bu güzergâhın Türkiye için önemli bir fırsat sunduğunu vurguladı.

“Türkiye, 21 ülkeye doğrudan bağlanıyor”

Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un Süveyş ve Ümit Burnu rotalarına kıyasla taşıma süresini dramatik şekilde kısalttığını belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Süveyş Kanalı üzerinden yapılan taşımalar ortalama 35 gün, Ümit Burnu üzerinden ise 45 gün sürüyor. Ancak Orta Koridor’daki yatırımlar tamamlandığında bu süre 15 güne kadar düşecek. Türkiye, Çin’den çıkan yükün Avrupa’ya demiryoluyla kesintisiz ulaşmasını sağlayan kilit ülke konumunda. Böylece ülkemiz, **21 ülkeye doğrudan bağlanan küresel bir ticaret omurgasına dönüşüyor.”

Orta Koridor’un Ticaret Potansiyeli 75 Milyar Dolar

Uraloğlu, Orta Koridor’un demiryolu taşımacılığı üzerinden yıllık 75 milyar dolarlık ticaret potansiyeline sahip olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Yalnızca Türkiye’nin değil, hattın geçtiği tüm ülkelerin ekonomik refahına doğrudan katkı sunacak bir altyapı oluşturuyoruz. Orta Koridor üzerinden yıllık 6,5 milyon ton yük taşımayı hedefliyoruz.”

Bakan, güzergâhın Türkiye ekonomisine olan etkisine ilişkin şu öngörüleri de paylaştı:

  • 10 yıllık projeksiyonda üretime katkısı: 114 milyar dolar
  • Yıllık doğrudan ve dolaylı istihdam katkısı: 144 bin 126 kişi

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

ÖTV Düzenlemesi Otomobil Fiyatlarını Etkilemeyecek

HIZLI YORUM YAP