41,8754$% 0,24
48,6843€% 0,44
55,7110£% 0,25
5.545,39%-0,49
4.109,93%-0,40
10.941,79%3,14
4639482฿%-0.01509

Öykü GENÇ / KAYSERİ, (DHA) – Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2025’in ilk dört ayında gelen çağrıların yüzde 40’ının vakaya dönüşmediği, bilgi danışma amaçlı ya da asılsız ihbarlardan oluştuğu açıklandı. Merkez Müdürü Mustafa Ak, vatandaşları bilinçli olmaya davet ederek, gereksiz çağrıların acil durumlara müdahaleyi geciktirebileceğini söyledi.
Günlük 4-5 bin arasında çağrı alan merkez, yılda ortalama 1 milyon 750 bin çağrıyı karşılıyor. Müdür Ak, “Bu çağrıların yüzde 60’ı gerçekten müdahale gerektiren olaylar. Yüzde 40’ı ise bilgi danışma amaçlı ya da asılsız çağrılar. Bunların bir kısmı vatandaşın başka kurumlara ulaşmak istemesi gibi durumlar” dedi.
Merkezi bilinçli şekilde meşgul eden kişilere 1.500 TL, asılsız ihbarla ekipleri olay yerine yönlendirenlere ise 15.000 TL’ye kadar para cezası uygulanabiliyor. Ayrıca savcılığa suç duyurusunda da bulunuluyor.
“Gerçek bir olaya ulaşmamızı engelleyen bir ihbarla karşılaşmadık ancak bu tür gereksiz çağrılar yoğun zamanlarda müdahaleyi geciktirebilir,” diyen Ak, vatandaşları sadece gerçek acil durumlarda 112’yi aramaya davet etti.



Bakan Yumaklı: “Orman Yangınlarıyla Mücadelede Tüm Gücümüzle Hazırız”
1
37 ilin emniyet müdürü değişti
1352 kez okundu
2
Yurt dışı çıkış harcı 710 TL’den 1000 TL’ye yükseltildi
1229 kez okundu
3
‘Finansal kuruluşların yıllık kripto varlık hacmi 600 milyar doları buldu’
277 kez okundu
4
200 yıllık Osmanlı köprüsünde yıkılma tehlikesi
273 kez okundu
5
Abdullah Özdemir: Milletimizin darbelerle sindirilemeyecek kadar büyük bir yüreği var
210 kez okundu
chicago-heating-repair.com deneme bonusu verabetgiris.co verabettgiris.com