DOLAR

41,9964$% 0,26

EURO

48,7620% 0,46

STERLİN

55,9308£% 0,27

GRAM ALTIN

5.580,23%0,90

ONS

4.137,85%0,97

BİST100

10.608,26%0,54

BİTCOİN

4663331฿%2.94315

Sabah Vakti a 02:00
İstanbul PARÇALI AZ BULUTLU 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Click Haber
  • Eğitim
  • Sosyal medya haz eşiğini yükseltiyor; ‘günlük hayattan keyif almıyoruz’ uyarısı

Sosyal medya haz eşiğini yükseltiyor; ‘günlük hayattan keyif almıyoruz’ uyarısı

 

MİLLİ Eğitim Bakanlığı’nın Ataşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi iş birliği doğrultusunda düzenlediği ‘Anadolu Yakası PDR Günleri’ etkinliği, Anadolu Yakası üzerindeki psikolojik danışmanları bir araya getirdi. Konferansta bilgi paylaşan psikolojik danışman Doç. Dr. Serdar Körük, “Sosyal medya aracılığıyla fotoğraf paylaştığımızda aldığımız etkileşimlerde haz hissediyoruz. Bu haz hissi, zamanla haz eşiğimizin yükselmesine neden oluyor ve diğer aktiviteler yeterli haz vermemeye başlıyor. Böylece aslında normal bir döngüyü bozmuş oluyoruz” ifadelerini kullandı.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği’nin katkılarıyla düzenlenen etkinlik, Yeditepe Üniversitesi Kayışdağı Kampüsü’nde yapıldı. ‘Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığında Güncel Konular’ temasıyla gerçekleştirilen konferansa 900’den fazla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR) uzmanı katılım sağladı. Etkinlikte dijital çağda duyguların yönetimi, ruh sağlığı ve yeni nesil karşılaşılan zorluklar gibi konular üzerinde duruldu.

Etkinlikte, Yeditepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, Ataşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Alaaddin Karaca, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şube Müdürü Zeynep Aydın, Türk PDR Derneği Genel Başkanı Mesut Yıldırım gibi önemli isimlerin yanı sıra birçok akademisyen yer aldı.

DURMAN: TOPLUMSAL BİR VİZYONUN TEMSİLCİSİ

Konferansın açılışında bir konuşma yapan Rektör Prof. Dr. Mehmet Durman, “2025 yılı, bireylerin ruh sağlığına sadece bir sağlık meselesi olarak değil, toplumsal dayanışma, eğitim ve sürdürülebilir kalkınma gibi unsurların bir bileşeni olarak bakmamız gereken önemli bir dönemi ifade ediyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün 2030 yılına kadar olan Ruh Sağlığı Eylem Planı, sadece klinik yöntemleri değil, aynı zamanda toplum merkezli önleyici yaklaşımları da içermektedir. Bugün burada bu bilinçle bir araya geldik. Buluşmamız sadece mesleki gelişim değil, aynı zamanda toplumsal bir perspektifi de yansıtmaktadır” açıklamasında bulundu.

‘AMAÇ, OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARINI GÜNCEL KONULAR İLE BİLİNÇLENDİRMEK’

Etkinliğin başlıca amacının okul psikolojik danışmanlarına güncel bilgiler vermek olduğunu belirten Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, “Psikolojik danışmanların mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla akademisyenler ve uygulamada bulunan profesyonelleri bir araya getirdik. Bugün, 900’den fazla okul psikolojik danışmanını burada ağırlıyoruz. Gün boyunca iki panel ve 20’den fazla çalıştay ile danışmanların bilgi alışverişinde bulundukları verimli bir gün geçirmelerini umuyoruz” dedi.

Prof. Dr. Coşkun şöyle devam etti:

“Okul psikolojik danışmanları, çocukların potansiyellerini keşfetmelerine ve kendilerini tanımalarına yardımcı olarak onlara ilk adımlarında destek olabilir. Dijitalleşen dünyada çocukları dijital ortamlardan tamamen uzak tutmak mümkün değildir ve bu doğru da değildir. Bunun yerine, doğru dijital beceriler edinmelerini sağlamak ve sosyal izolasyon yaşamadan akranlarıyla etkileşimde bulunmalarını desteklemek daha önemlidir. Yani çocukları engellemek yerine, hem dijital hem de sosyal becerilere yönelik gelişimlerini teşvik etmek gerekir.”

‘DİJİTAL BAĞIMLILIK DİĞER BAĞIMLILIK TÜRLERİ İLE BENZER MEKANİZMALARA SAHİP’

Yeditepe Üniversitesi’nden Doç. Dr. Serdar Körük, dijital medyanın bireyler üzerindeki psikolojik etkileri hakkında bilgi verdi:

“Dijital medya, oyunlar, sosyal platformlar ve akıllı telefon kullanımı gibi birçok alanı kapsıyor. Bu durum, davranışsal ve teknolojik bağımlılıkların grubuna dahil. Bu bağımlılık türlerinin hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri, diğer bağımlılıklara benzer bir mekanizma üzerinden işlemektedir. Yani, haz ile ilgilenen dopamin mekanizması bu noktada önemli bir rol oynar.”

Sosyal medya kullanımının bireylerin haz eşiği üzerindeki etkilerine de değinen Doç. Dr. Körük, şunları söyledi:

“Sosyal medya platformları üzerinden etkileşim sağladığımızda haz duyuyoruz. Bu haz, beyinde dopamin salınımını tetikleyen bir biyokimyasal süreçtir. Ancak, bu süreç sık yaşandıkça haz eşiğimiz yükseliyor, regülasyon da bozuluyor ve haz aldığımız diğer aktiviteler artık yeterli gelmemeye başlıyor. Haz seviyesini sürdürebilmek için sürekli aynı uyarana mazur kalma gereksinimi doğuyor ve bu durum dijital bağımlılığın ortaya çıkmasına neden olabiliyor. Uyarana ulaşamadığımızda ise yoksunluk belirtileri kendini gösterebilir.”

‘DİJİTAL MEDYAYI BİR ARAÇ OLARAK GÖRMELİYİZ’

Doç. Dr. Körük, sözlerini şu şekilde tamamladı:

“Haz seviyesini koruma çabamız, dopamin toleransını dengede tutmayı gerektiriyor. Çocukluğundan itibaren aşırı bir uyarana maruz kalan bireylerin haz toleransı genelde düşük olur. Dijital medya, ihtiyaçlarımızı karşılama işlevini gören bir araç olarak kalmalı; ihtiyacın kendisi haline dönüşmemelidir.”

‘OKULLAR, EŞİT ve ADİL ERİŞİMİN TEMELİDİR’

PDR uzmanı Doç. Dr. Ayşen Köse Şirin, ruh sağlığı hizmetlerine erişimin eşit ve adil olması gerektiğinin altını çizerek, “Bu aşamada okul psikolojik danışmanları gerçekten kritik bir görev üstleniyor. Çünkü farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki tüm çocuklar için erişebilir durumdalar. Ayrıca sadece sorunları çözen profesyoneller olmayıp, okul ortamlarını destekleyen, toplumsal yapılar oluşturan ve önleyici hizmetler sunan kişilerdir.” değerlendirmesinde bulundu.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Asya en iyi üniversiteler sıralamasında 4 Türk üniversitesi ilk 100’de

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

chicago-heating-repair.com deneme bonusu verabetgiris.co verabettgiris.com